لد زپلین

وبلاگ تخصصی گروه اسطوره ای لد زپلین Led Zeppelin

لد زپلین

وبلاگ تخصصی گروه اسطوره ای لد زپلین Led Zeppelin

پلکانی به‌سوی بهشت


«پلکانی به‌سوی بهشت» ترانه‌ای از گروه راک انگلیسی لد زپلین است که در نوامبر ۱۹۷۱ منتشر شد. این ترانه توسط جیمی پیج (گیتاریست) و رابرت پلنت (خواننده) برای چهارمین آلبوم استودیویی‌شان ساخته شد. «پلکانی به‌سوی بهشت» که حدود ۸ دقیقه زمان دارد از فراز و فرودهایی در گام و بلندی برخوردار است.

وی‌اچ‌وان در سال ۲۰۰۰ و در فهرستی که تحت عنوان «۱۰۰ ترانه‌ی برتر راک تاریخ» منتشر کرد، جایگاه سوم را به «پلکانی به بهشت» اختصاص داد.[۱] مجلهٔ رولینگ استون نیز در لیستی که تحت عنوان «۵۰۰ ترانهٔ برتر همهٔ دوران» در سال ۲۰۰۴ منتشر کرده‌است جایگاه ۳۱اُم را به «پلکانی به بهشت» اختصاص داده است.


ادعای نهان‌سازی در برگردان


در ژانویهٔ سال ۱۹۸۲ پل کراچ مجری شبکه تلوزیونی ترینیتی در یک شو با مهمانی با نام ویلیام یارول که خودرا متخصص علوم عصبی معرفی کرده بود، استدلال کرد ستاره‌های موسیقی راک با کلیسای شیطان در ارتباط هستند تا پیام‌های رخنه‌گر در ناخودآگاه را در موسیقی‌شان نهفته سازند و پیامهایی در بسیاری از ترانه‌های محبوب از جمله آهنگ «پلکانی به‌سوی بهشت» از لد زپلین بصورت وارونه نهفته‌است. طبق ادعای مدعیان، بخشی از ترانه که رابرت پلنت می‌خواند: «If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed now» اگر به صورت وارونه پخش شود جمله‌های «Here's to my sweet Satan»‏ و «I sing because I live with Satan»‏ شنیده می‌شوند. ولی شرکت نشر موسیقی سوان بیانیه‌ای با این مضمون در رد این ادعاها صادر نمود: «صفحه گردونه‌های ما برای پخش موسیقی فقط در یک جهت گردش می‌کنند و آن جهت متعارف است [و نه جهت عکس]». و خوانندهٔ گروه، رابرت پلنت در مصاحبه‌ای، به اتهامات وارده چنین پاسخ گفت: «این برای من بسیار تلخ است، چراکه «پلکانی به‌سوی بهشت» با سرحد خیرترین نیات نوشته شده بود و در مورد انگ نهان‌سازی در برگردان ترانه در پایان، تنها باید گفت، این انگارهٔ من از خلق موسیقی نیست.»




«پلکانی به‌سوی بهشت»

آهنگ


اثر لد زپلین


آلبوم


لد زپلین ۴



انتشار


۸ نوامبر ۱۹۷۱



ضبط


دسامبر ۱۹۷۰ الی مارس ۱۹۷۱


سبک


فولک راک، هارد راک


زمان ۷:۵۵



ترانه‌سرا


جیمی پیج، رابرت پلنت


آهنگ‌ساز


جیمی پیج


تهیه‌کننده


جیمی پیج




ویکی پدیا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد