لد زپلین

وبلاگ تخصصی گروه اسطوره ای لد زپلین Led Zeppelin

لد زپلین

وبلاگ تخصصی گروه اسطوره ای لد زپلین Led Zeppelin

رابرت پلنت


رابرت آنتونی پلَنْت (به انگلیسی: Robert Plant) خواننده و آهنگساز راک انگلیسی که به خوانندگی و نوشتن اشعار در گروه لد زپلین شهرت دارد. همچنین او آثار شخصی موفقی نیز در کارنامه خود دارد، آلبوم شخصی او با عنوان Raising Sand که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد، برنده بهترین آلبوم سال جایزه گرمی شد. در لیست صد نفره بهترین خوانندگان هوی متال پارادر، نام رابرت پلنت در مکان اول قرار دارد.

در ۱۲ ژانویهٔ ۲۰۰۳ رابرت پلنت به همراه بقیهٔ اعضای لد زپلین به تالار مشاهیر راک اند رول راه‌یافتند.



پیشینه

رابرت پلنت در بیستم اوت ۱۹۸۴ در وست‌برمویچ انگلستان متولد شد ولی زندگی او در کودکی در شهر هیلسون سپری شد. علاقه او به خوانندگی از کودکی در او نمایان بود. او درباره آن دوران چنین گفته‌است :
زمانی که کودک بودم ، به هنگام کریسمس در پشت پرده خانه مخفی می‌شدم و سعی می‌کردم ادای الویس را در بیاورم. آن پرده و پنجره فرانسوی تصاویری است که من از ده سالگی خود به یاد دارم. و من همیشه می‌خواستم دقیقا همان نقش را بازی کنم.




در نوجوانی او مدرسه کینگ ادوارد در استربریدج را ترک گفت در حالیکه اشتیاق زیادی به موسیقی بلوز داشت.



نام اصلی


رابرت آنتونی پلنت


تولد


۲۰ اوت ۱۹۴۸ ‏(۶۲ سال)


اصل/ملیت


انگلستان


سبک‌ها


هارد راک، بلوز راک، بلوز، کلاسیک راک، فولک راک، پراگرسیو راک


فعالیت(ها)


آهنگساز، خواننده، موسیقیدان


ساز(ها)


خواننده، سازدهنی، پرکاشن، گیتار


مدت فعالیت


۱۹۶۶ تاکنون


ناشر(ها) Atlantic, Swan Song, Es Paranza, Mercury, Universal



نقش‌های مرتبط


بند آو جوی، لد زپلین، پیج اند پلنت


وب‌گاه robertplant.com 



ویکی پدیا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد