لد زپلین

وبلاگ تخصصی گروه اسطوره ای لد زپلین Led Zeppelin

لد زپلین

وبلاگ تخصصی گروه اسطوره ای لد زپلین Led Zeppelin

سه آهنگ از لد زپلین در میان محبوبترین آهنگهای تاریخ موسیقی راک


سه آهنگ از لد زپلین در میان محبوبترین آهنگهای تاریخ موسیقی راک:یکی از آهنگهای گروه موسیقی لد زپلین از سوی شنوندگان ایستگاه رادیویی’ پلانت راک’ به عنوان بهترین آهنگ تاریخ موسیقی راک برگزیده شد.


این آهنگ که “پلکانی به سوی بهشت” نام دارد و در سال 1971 ساخته شده، موفق شد 70 درصد از مجموع آرای شنوندگان این رادیو را بدست آورد.


“پلانت راک” که یکی از محبوبترین ایستگاه های رادیویی موسیقی راک در بریتانیاست، در نوامبر 1999 تاسیس شد و آهنگهای راک دهه های 60، 70 و 80 میلادی را برای علاقه مندان موسیقی به صورت دیجیتال و بر روی اینترنت در طول شبانه روز پخش می کند.
آهنگهای ” فری برد”( لای نیرد اسکای نیرد)، “راپسودی بوهمی”( کوئین)، “مه روی آب” ( دیپ پرپل) و “بدگمان” ( بلک سبث)، پس از آهنگ لد زپلین در این نظر سنجی در مکانهای دوم تا پنجم قرار گرفتند.


در میان ده آهنگ نخست، دو آهنگ دیگر از لد زپلین با نامهای “تمام عشق لوتا” در مکان ششم و “راک اند رول” در مکان هشتم قرار دارد.


آهنگهای “هتل کالیفرنیا” ( ایگلز)، “بزرگراهی به سوی دوزخ” ( ای سی/ دی سی) و “در مسیر برج دیده بانی” از جیمی هندریکس، دیگر آهنگهای منتخب در فهرست ده آهنگ برگزیده تاریخ راک ” پلانت راک” هستند.
گروه موسیقی لد زپلین در ماه ژوئیه 1968 توسط رابرت پلنت (خواننده)، جان بونام (درامز)، جیمی پیج ( لید گیتار) و جان پل جونز( بیس) پایه گذاری شد.
این گروه در سپتامبر 1980 کمی پس از مرگ جان بونام، درامر گروه، از هم پاشیده شد.

منبع : بی بی سی



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد